Uzdevums 1. stundai: Papīra lapu noklāt ar sešiem tekstūru/faktūru veidiem.

 Uzdevums 2. stundai: No tekstūru/faktūru laukumiem aplikācijas tehnikā izveidot brīnumputnu.

 

 Skolēnu darbi:

 Vecums: 5.-7. klase

 Darba ilgums: 2 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli 1. stundai: A4 formāta papīra lapa, lineāls, grafīta zīmulis, PVA līme, salvete, šķēres, guašas krāsas, trauks ūdenim, ota, neliela mežģīne vai marle, veca zobu birste, kokteiļu salmiņš, avīze darba galda noklāšanai.

 Nepieciešamie materiāli 2. stundai: 1. stundā sagatavotie krāsu laukumi, A4 formāta papīra lapa (vēlams tumšā tonī), grafīta zīmulis, melnā pildspalva vai flomāsterveida pildspalva, šķēres, līmes zīmulis.

 

 Metodiskie ieteikumi:

1. Stundas sākumā pastāsta par faktūru un tekstūru. Daudzos ar mākslu saistītos izdevumos nav precīzs skaidrojums šiem abiem jēdzieniem. Visbiežāk tiek pieminēts termins faktūra.

2. Papīra lapu sadala sešās daļās. To var darīt arī ar brīvu roku.

3. Sagatavo guašas krāsas. Vislabāk būtu, ja uz stundu līdzi paņemtu vai nu divas vai arī visas trīs pamatkrāsas (dzeltena, sarkana, zila). Tas nepieciešams, lai vēlreiz atkārtotu krāsu jaukšanu. Pie tam jāatgādina, ka visi seši laukumi jānoklāj saskanīgos toņos.

4.  1. laukumu noklāj ar PVA līmi. Saburza salveti un uzklāj to virsū līmes kārtai tā, lai salvete veidotu nelielus burzījumus. Lieko salvetes daļu ar šķērēm nogriež nost. Pielīmēto salveti noklāj ar guašu.
5. Mežģīni vai marli noklāj ar guašu. 2. laukumā veido mežģīnes vai marles nospiedumu.

6. Šķidru guašas krāsu uzklāj uz zobu birstes. Ar pirkstu atliec sariņus tā, lai krāsa šļakstītos. Šādā veidā noklāj 3. laukumu. Zobu birstes vietā var izmantot otu ar asiem sariņiem.

7. Uz 4. laukuma uzpilina vairākus ar ūdeni atšķaidītus krāsu pilienus. Caur kokteiļa salmiņu pūš gaisu un mēģina krāsu izpūst uz visām pusēm. Tikai jābūt uzmanīgam, lai no stiprās pūšanas nesāktu sāpēt galva.
8. 5. laukumu noklāj ar biezas krāsas kārtu. Ja vēlas, tai virsū uzklāj citu krāsu. Ar otas otru galu nokrāsotajā laukumā velk dažādu līniju rakstus.
9.  6. laukumā veido pirkstu nospiedumus. 

10. Ļauj guašas krāsām nožūt.

 

Metodiskie ieteikumi 2. stundai:

1. Iepriekšējā stundā sagatavoto materiālu sagriež sešos laukumos.

2. No visiem sešiem laukumiem izgriež vai izplēš brīnumputna detaļas un izkārto uz papīra tā, lai putns atrastos centrā. Tad pielīmē. Dažas putna detaļas var veidot arī telpiskas.

3. Ja nepieciešams, ar melno pildspalvu vai flomāsterveida pildspalvu iezīmē putna acis.

Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko