Nedaudz pārveidots autorteksts no mana maģistra darba “Galda spēle ES UN DZĪVNIEKI”. Visas astoņas spēles sastāv no ģeometriskām figūrām - kvadrāta, taisnstūra, apļa, ovāla vai cita veida formām. No šīm ģeometriskajām figūrām plaknē jāizveido dzīvnieku, putnu, transportlīdzekļu, māju un citu objektu silueti. Bērniem jāsaliek tas, kas dots paraugā (tos pieaugušie var sagatavot jau iepriekš) vai arī, ko izdomājuši paši. Lai veiksmīgi pēc paraugiem saliktu doto attēlu, jāspēj analizēt, kā izvietotas ģeometriskās figūras. Turklāt ļoti svarīgi spēt iztēloties, kādas būs izmaiņas, ja kāda no figūrām tiks transformēta (grozīta vai pārvietota). Pie tam, izliekot attēlu, jāievēro divi nosacījumi: pirmais – jāizmanto visas spēles figūras, otrais – figūras nevar novietot vienu virs otras. Neskatoties uz šķietamo spēles vienkāršumu “nokopēt” doto attēlu, pirmskolas vecuma un sākumskolas pirmo klašu bērni bieži vien pieļauj kļūdas ģeometrisko figūru proporcionālā izvēlē, piemēram, lielā trīsstūra vietā ievietojot vidēja izmēra trīsstūri, un kļūdu spēj pamanīt tikai tad, kad pieaugušais uz to norāda. Sarežģītāka un interesantāka nodarbe ir attēlu salikšana pēc dotā silueta, kam nav atdalītas ģeometriskās figūras. Lai saliktu šādu attēlu, nepieciešams vizuāli iztēloties, kā ģeometriskās figūras novietotas. Pēc tam praktiski to pārbaudīt, modelējot/kombinējot figūras savā starpā un analizējot to savstarpējo stāvotni. Spēles ar ģeometriskiem elementiem veicina tēlainās domāšanas, novērošanas, atmiņas, kombinatorikas, iztēles, jaunrades un smalkās motorikas attīstību. Uzdevumu izpildē nepieciešama uzmanība, attapība, koncentrēšanās un pacietība. |
Spēle sastāv no astoņām dažādām ģeometriskām figūrām, kas ievietojamas viena otrā. Spēles prototips izveidots SketchUp programmā. |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |