Nākotnes izglītība Izvērtēšanai tika atsūtīts “Skola 2030” darba materiāls saistībā ar kultūrā un mākslā iegūstamajām pamatprasmēm. Apjomīgs, sarežģīts un nepārskatāms teksts, kuru nemaz nav vēlme līdz galam izlasīt. Vairāku lappušu garā tabulā aprakstīti sasniedzamie rezultāti. Tikai kāda jēga no tā visa saraksta, ja es kā skolotāja nezinu, kādas tēmas man skolēniem stāstīt, lai viņi sasniegtu šos rezultātus. Trīs piemēri, kas skolēniem jāapgūst kultūras izpratnē. “Pēc konkrētām pazīmēm prot grupēt vienai kultūrai atbilstošos artefaktus.” “Lieto raksturošanu, salīdzināšanu un cēloņsakarības kultūras izpausmju un mākslas darbu pētīšanai.” “Lieto ikdienējās kultūras un cilvēku savstarpējo attiecību novērojumus, spontanitāti un improvizāciju māksliniecisku uzdevumu veikšanai radošajos uzdevumos.” Vai izlasot šos trīs piemērus, nepedagogs var saprast, kas skolotājam stundā jāiemāca? Domāju, ka nevar. Un arī es kā skolotāja to nevaru. Man tomēr vajadzīgs sīkāks paskaidrojums, ko “izglītības gudrie” ar šiem teikumiem ir domājuši. |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |