Nepraktiskums Šodien mani pārsteidza 7. un 8. klases skolēni. Izrādās, ka šajā vecumā daudzi nemāk baltu papīra lapu ar lineālu sadalīt noteikta izmēra laukumos. Kļūdījās pat attāluma atlikšanā, jo aizmirsuši, ka mērīt jāsāk no nulles. Viens 8. klases skolēns mani vispār nošokēja. Uzdevuma sākumā vajadzēja visu zīmēšanas lapu sadalīt 2x2 cm lielos laukumos. Puisis sāka konstruēt katru kvadrātiņu atsevišķi, kaut arī uz tāfeles ar zīmējuma palīdzību biju izskaidrojusi, kā lapa jādala. Visticamāk, ka mana stāstījuma laikā viņam aktuālāka likās mobilā telefona spēlīte. Vēl tikai jāpiemin, ka šis puisis sēž pirmajā solā. Tā kā strādāju ģimnāzijā, mācīt sāku no 7. klases. Pēdējos gados rodas iespaids, ka pirmās sešās klasēs reti kad skolēniem nācies izmantot lineālu un cirkuli. Visvairāk izbrīna puiši, kuriem 5. un 6. klasē mājturībā it kā tiek mācīti rasēšanas pamati. Kādi būs mūsu nākotnes vīrieši? Vai viņi spēs ar lineālu nomērīt uz sienas precīzu attālumu skrūvju vietām, lai varētu pakarināt plauktiņu? |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |