Neveiksmīgais grāmatvedības uzdevums Vairākas stundas līdz pat pulksten 3.30 naktī rēķināju sarežģītu grāmatvedības ieskaites uzdevumu (gada pārskatu un bilanci). Brīnījos, kāpēc nekādi nesanāk. Šodien uzzināju, ka pasniedzēja bija kļūdījusies kādā skaitlī. Tajā mirklī man palika sevis žēl. Atkal viena veltīgi negulēta nakts.
Krāsainā pasaule Tautas mākslas un amatu dienu “Baltā laipa” ietvaros, kas notika Ogrē, apmeklēju semināru par krāsām. Viens no lektoriem mākslinieks – dizainers Valdis Celms stāstīja par krāsu simboliku latviešu etnogrāfijā. Izrādās, ka latvju rakstiem visbiežāk tiek izmantotas 4-as krāsas (dzeltena, sarkana, zaļa, zila) uz balta fona. Šīs 4-as krāsas raksturo 4-as sajūtas: dzeltenā – iekšējo brīvību, sarkanā – pārliecību par saviem spēkiem, zaļā – pašcieņu, zilā – apmierinātību. Pasaules modelis.
Semestra vērtējumi Skolotājiem pierasts, ka semestra beigās atradīsies kāds, kuru neapmierina izliktais pusgada vērtējums, kaut arī tas atbilst skolēna attieksmei pret stundas darbu visa semestra garumā. Šorīt saņēmu pārmetumu vēstuli no 9.-tās klases skolnieces mammas. Fragments: “…Mazliet negodīgi ielikt sliktu vērtējumu pirms pusgada atzīmes…” Ko nozīmē mazliet negodīgi? Vai tas nozīmē, ka līdz novembra beigām ir godīgi izlikt sliktu vērtējumu, bet sākot no decembra sākuma – negodīgi? Es taču neieliku sliktu vērtējumu tāpēc, lai ieriebtu. Meitene neuzzīmēja darbu, kam bija atvēlētas trīs vizuālās mākslas stundas. Neko negodīgu es savā rīcībā nesaskatu. Vēl vienas vēstules fragments, tikai no citas mammas. Pa e-pastu tika atsūtīts meitenes zīmējums ar tekstu: “… jebkura zemāka atzīme par 8 sabojā pusgada liecību…” Vai tas nozīmē, ka man tiek noteikta robeža zīmējuma vērtējumam? Rodas jautājums – priekš kam vajadzīgs skolotājs? Mātes pašas var izlikt saviem lolojumiem atzīmes. |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |