Uzdevums: Izvēlēties jebkāda mākslinieka gleznu ar kluso dabu un mēģināt ar mājās pieejamām lietām to atdarināt (nevis zīmēt vai gleznot). Vēlams pielietot asprātīgus elementus.

 

 Atveidotās mākslinieku gleznas skolēnu interpretācijā:

 

Jekaterina Vestnikova

nav informācijas (2017)

 

Izmantoju vīnogas, ābolu un granātābolus. Lai būtu interesantāk, plūmes izveidoju no plastilīna.

 

Jorge Pazs

“Klusā daba” (2018)

 

Izmantoju mandarīnu, zilu pudeli, baltu krūzīti, koka virtuves dēli un nazi. Man nebija dvielis ar zilām strīpām, tāpēc uz baltā dvieļa uzliku zilu lentīti.

 

Liu Vei Hengs

“Saksofons un sarkana roze” (2017)

 

Izmantoju savu tenora saksofonu, nošu lapas, sarkanu plastmasas rozi un mākslīgo zīdu, kuram pa virsu uzliku līmaudumu, lai izskatītos baltāks. Izvēlējos šo gleznu atdarināt, jo man ļoti patīk mūzika.

 

Iļja Maškovs

“Klusā daba ar augu un augļiem” (1914-1915)

 

 

Gleznā izmantoti āboli, mandarīni, bumbieri, plūmes (persiki aizstāti ar mandarīniem). Neizdevās atrast dzelteno bumbieri, tāpēc izmantots zaļš bumbieris. Tika mēģināts to nokrāsot ar dzelteno guašas krāsu, bet nebija labi. Vēl izmantota līdakaste puķpodā un šķīvis. Galdauta vietā paņemts balts palags, kas nedaudz nosmērēts ar ogles zīmuli.

 

Marija Kiselevskaja

“Tējkanna” (2017)

 

Gleznā izmantota tējkanna, T-krekls un ola. Bija dīvaina sajūta, kad ola tika saplēsta uz mīļākā krekla.

 

 Vecums: 6.-9. klase

 Darba ilgums: 2 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: dators ar pieeju internetam, dažādas mājās atrodamas lietas.

 

 Metodiskie ieteikumi:

1. Skolēns izvēlas jebkādu no skolotājas piedāvātajām gleznu reprodukcijām.

KLUSĀ DABA (šeit).

2. Ja neviena no skolotājas piedāvātajām gleznu reprodukcijām nešķiet saistoša, internetā atrod sev piemērotāko gleznu.

3. Mēģina atdarināt gleznā esošos objektus ar mājās pieejamām lietām. Vēlams pielietot asprātību. 

4. Nofotografē savu atveidoto gleznu. Ja nepieciešams, palūdz mājinieka palīdzību.

5. Noformē darbu nodošanai (piemēram, wordā vai powerpointā), kā aprakstīts zemāk.

KREISAJĀ  PUSĒ

Izvēlētās gleznas fotogrāfija.

Ja ir pieejama informācija, tad zem fotogrāfijas jāuzrāda gleznas autors, nosaukums, radīšanas gads.

 

LABAJĀ  PUSĒ

Skolēna atveidotās gleznas fotogrāfija.

Zem fotogrāfijas apmēram 2-5 teikumos jāuzraksta, kādus galvenos elementus šajā gleznā mēģināja atveidot, un kas tam tika izmantots. Kāpēc?

 

 Piezīme.

Šo uzdevumu pildīja 7-ās, 8-tās un 9-tās klases skolēni attālinātās mācīšanās laikā 2020. gada decembrī.

Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko