Studentu skaits

Presē vairākkārtīgi publicēts par skolotāju pārāk lielo daudzumu valstī, - vidējā skolotāju un skolēnu proporcija sastāda aptuveni 1:9. Augstskolā, kurā mācos es, lekcijas tiek lasītas pat diviem un trim studentiem. Man tas nav pieņemami, jo esmu pieradusi stundas vadīt 28-30 skolēniem. Vai augstskolā tā neskaitās resursu izšķērdība?

 

Metodikas trūkums

Uzskatu, ka mācību iestāde nav pietiekami augstā līmenī, ja studentiem tiek iedots uzdevums bez metodiskajiem materiāliem, atrunājoties - “Ko vajadzēs, sameklēsiet YouTube.com. Tur ir viss.” Vēl viens spārnots pasniedzēju teiciens – “Iesāciet tik pildīt uzdevumu un pamazām sapratīsiet, kā to darīt.” Tas studentā rada tikai apjukumu, jo paliek atklāts jautājums, - ar ko lai sāk? YouTube.com informācijas tiešām ir daudz, bet kura no tām piemērotākā?

Pirmo reizi atvēru vektorprogrammu - Adobe Illustrator. Nosēdēju pie tās vairākas stundas, bakstoties kā pa tumsu. Kaut ko jau sapratu, bet žēl sava iztērētā laika. Ja būtu metodiskie materiāli, apgūtu to pašu apjomu daudzreiz ātrāk.

Skolotājs (pasniedzējs) no pārējiem speciālistiem atšķiras ar to, ka viņš māk izstrādāt metodiku, kā doto mācību priekšmetu vai amatu iemācīt. Diemžēl ne visi izcilie amata pratēji der par skolotājiem (pasniedzējiem).

Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko