14. Ģeometrisko ķermeņu šķelšana ar plakni08.09.2016.Tēma: SKOLA → Tehniskā grafika → Tehniskā grafika iesācējiem (teorija) 1. piemērs Uzrasēt ar frontāli projicējošu plakni nošķeltu regulāru sešstūra piramīdu 3 skatos.
1. solis. Uzrasē pilnu piramīdu 3 skatos (6). 6
2. solis. Pretskatā jeb galvenajā skatā frontāli projicējoša plakne šķēlumu attēlo kā līniju. To novelk pašu pirmo. Pēc tam konstruē šķēlumu pārējos divos skatos. Šķēluma laukumu iesvītro ar šauru nepārtrauktu līniju. Lai šķēlums būtu uzskatāmāks, paraugā tas attēlots sarkanā krāsā (7). 7
3. solis. Šķēluma figūras patieso lielumu var noteikt ar plakņu savietošanas paņēmienu, tāpēc šķēluma figūru savieto ar horizontālo projekciju plakni. Kā riņķa loku centru var izvēlēties pamata virsotni A (8). 8
|
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |
Aizkulises
Teorijai izmantoti pārveidoti grāmatas attēli.
Sergejs Bogoļubovs “Rasēšana” (1990) |