3. dienas otrā puse

Anykščiai – Panevežys – Šiauliai – Palanga

NOVĒRTĒJUMS

No Anykščiai līdz Palangai apmēram 300 km.

Panevežai un Šauļiem izbraucām cauri, jo abās pilsētās esam bijuši pirms dažiem gadiem.

Viesnīcu pilsētā Palanga uz divām naktīm caur interneta saiti booking.com (latviešu valodā) pasūtīju jau pusgadu(!) iepriekš.

Palangu izvēlējāmies tikai kā naktsmītni pie jūras. Tā kā Palangā esam jau trešo reizi, ceļojuma laikā neieplānojām apmeklēt vietējos pilsētas apskates objektus.

Kad ieradāmies viesnīcā, jau krēsloja. Aizgājām saulrietā pabradāt pa jūru. Pūta stipras vēja brāzmas, tāpēc uz garā koka mola pulcējās makšķernieki. Bija interesanti pavērot, kā viņi visu laiku kustina makšķeri, jo zivju ķeršanas paņēmiens atšķirīgāks nekā upē.

Protams, ka neiztika bez pastaigas pa garo gājēju ielu.

Visu nakti vējš dzenāja viļņus. Pa atvērto istabiņas logu ieplūda jūras šalkoņa, kas līdzinājās tālumā braucošam smagajam vilcienam ar bezgalīgi garu ritošo sastāvu.

4. diena

Palanga - Klaipėda - Palanga

NOVĒRTĒJUMS

No Palangas līdz Klaipēdai apmēram 30 km.

No Klaipēdas piestātnes Naujoji perkėla (Nemuno gatve 8) ar prāmi, kas pārvadā transportu, jānokļūst līdz Kuršu kāpas piestātnei Smiltynės

No Kuršu kāpas piestātnes Smiltynės jānogriežas pa labi un jānobrauc daži kilometri. Ceļa kreisajā pusē uz sauszemes redzami daži kuģi un etnogrāfiskā zvejnieku sēta. Tikai nedaudz tālāk – 19. gadsimta cietokšņa ēkā iekārtots Jūras muzejs, bet gandrīz līdzās tam – Delfinārijs.

Ar prāmi jāpārceļas atpakaļ uz Klaipēdu

Ilgi nav jāgaida, jo kursē 2 vai 3 prāmji. Iegādātās biļetes derīgas braucienam turp un atpakaļ. Brauciens ar prāmi ilgst 5-10 minūtes.

No visiem apskates objektiem šoreiz izvēlējāmies tikai Delfināriju. Lai arī te esam bijuši divas reizes, dēls neatcerējās, tāpēc visu uztvēra kā neredzētu jaunumu un nosauca par cirku uz ūdens.

Šī gada izrādē piedalījās tikai delfīni. Roņu priekšnesumu, nopērkot citu biļeti, bija iespējams noskatīties āra baseinā aiz Delfinārija. Tas tomēr nebija tik iespaidīgs kā delfīnu priekšnesums.

Pēc izrādes piedāvāju bērniem nofotografēties ar delfīnu, bet viņi attiecās, jo esot bildes jau no iepriekšējām reizēm.

Līdzās Delfinārijam atrodas sarkana ķieģeļu māja,  kurā ir tualetes. Turpat uzstādīts kases automāts. Tagad par auto novietošanu ir jāmaksā. Ja nemaldos, - 90 centi stundā.

Nobraucot no prāmja Klaipēdas pusē, pretī paveras liela Dinozaura parka (Dinozaurų parkas) reklāma. Tā vēsta, ka vispirms jābrauc pa Minijos gatve, bet pēc tam jānogriežas uz Liepų gatve. Izbraucot ārā no Klaipēdas, jābrauc 7 km uz apdzīvoto vietu RadailiaiDinozauru parks atrodas blakus Radaiļu muižai (Radailių dvaras) ezera krastā, tikai 7 km attālumā no Klaipēdas.

Tas ir vienīgais šāds parks Baltijā ar kustīgiem, rūcošiem un ūdeni špļaujošiem dinozauriem. Apskatei izlikti apmēram 40 dabīga izmēra dinozauri.

Darba laiks: maijā-oktobrī katru dienu 10-19

Pirms ieiešanas parkā, līdzās esošajā restorānā paēdām. Nepētīju ēstuves parka iekšpusē, bet šķiet, ka nekas nopietns tur nebija.

Kaut arī parka teritorijā lielākā daļa atrakciju domātas maziem bērniem, lielajiem arī ir interesanti. Var pavizināties pa ezeru ar katamarāniem, pazvilnēt šūpuļtīklā, atrast izeju spoguļu labirintā vai paskatīties 5D kino. Protams, ka visiespaidīgākie ir dinozauri.

Pastaigas laikā dēls nosolījās, ka, pārbraucis mājās, palasīs grāmatu par dinozauriem.

Atsevišķi par atrakcijām parkā nav jāmaksā, bet jānopērk dienas biļete. Līdzi tiek iedota parka karte.

Parkā bērniem būs ko darīt vairākas stundas.

Ceļš atpakaļ uz Palangu.

Vakarā Palangā iznomājām četrus riteņus un pabraukājāmies pa pils parka mežiņu. Mājās nekad nebijām braukuši četratā, jo meita parasti atteicās, priekšroku dodama draugiem. Pēc tam gājām pie jūras sagaidīt saulrietu.

5. diena

Palanga - Liepāja - ...

NOVĒRTĒJUMS

Netālu no Palangas atrodas Izklaides komplekss HBH (HBH Pramogų kompleksas). Braucot uz Latvijas pusi, jānogriežas pa labi Darbenai virzienā un jāšķērso A13 šoseja. Komplekss atrodas Žibininkai ciematā ceļa labajā pusē.

Milzīga teritorija ar takām, atrakciju parkiem, rotaļu laukumiem, “Lūša taku” kokos un vairākām ēstuvēm. Lai iepazītos ar apkārtni, interesenti tiek izvadāti traktora vilcieniņā.

Vārdu sakot,- vieta, kur var pavadīt visu dienu.

Bērni izgāja vairākas kokos izveidotās “Lūša takas” (2. reize šī ceļojuma laikā). Dēls pievarēja ekstremālo oranžo trasi ar 33 m Tarzāna lēcienu.

Diemžēl abi atteicās pastaigāties pa mežu, tāpēc mēs daudz ko no piedāvātā neredzējām. Nekas. Citu gadu.

Papusdienojām un braucām mājās.

Ceļš mājup

Ceļš mājup no Palangas bija nogurdinošs, jo braucu apmēram 300 km bez apstājas. Pat Liepājā nepieturēju, jo pa šīm 5 dienām bijām tā piekusuši, ka gribējās ātrāk mājās.

Līdzko šķērsojām Latvijas robežu, dēls piezvanīja draugam, ar kuru nebija sazinājies visu ceļojuma laiku. Tas pavēstīja, ka Latvijā sācies jaunās telefona aplikācijas Pokemon Go bums, un viņš pašlaik braukā ar riteni pa pilsētu, meklēdams Pokemonus.

Nav jāpiepūlas, lai saprastu, par ko atlikušo ceļa posmu meita un dēls runāja.

Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.