Celtne ar telpiskiem vides objektiem22.02.2021.Tēma: SKOLA → Vizuālā māksla → Vizuālā māksla. ARHITEKTŪRA, TĀS ELEMENTI Uzdevums: Izveidot celtni ar telpiskiem vides objektiem.
Skolēnu darbi:
Vecums: 7. klase Darba ilgums: 3-4 mācību stundas Nepieciešamie materiāli: divas A4 formāta papīra lapas, parastais zīmulis, dzēšgumija, melna flomāsterveida pildspalva (pēc izvēles), krāsu zīmuļi, šķēres, līmes zīmulis.
Metodiskie ieteikumi: 1. Skolotāja izstāsta, kas ir arhitektūras mets (paraugi šeit). 2. Skolēni pirmo A4 formāta papīra lapu uzmanīgi pārloka uz pusēm (a un b). Augšējā lapas daļā uzzīmē interesantu celtni. Tā var būt kā ēdamais, dzīvnieks, augs, apģērbs, burts vai jebkāds cits priekšmets. Jo celtne būs neparastāka, jo tā būs interesantāka. Galvenais, kas jāievēro zīmējot celtni, tai jāaizņem viss atvēlētais papīra laukums. Ja vēlas, celtnes kontūras uzmanīgi pārvelk ar melno flomāsterveida pildspalvu. Celtni izkrāso (c). Lai nebūtu par raibu, jācenšas neizmantot vairāk kā piecas zīmuļu krāsas.
c 4. Apakšējā lapas daļā uzzīmē laukuma dalījumu, kāds atradīsies celtnes priekšpusē. Tajā var parādīt puķu dobes, bruģa klājumu, zālāju, strūklakas vietu, sporta laukumu u.c. Ja vēlas, zīmuļa kontūras uzmanīgi pārvelk ar melno flomāsterveida pildspalvu. Laukuma dalījumu izkrāso. Lai būtu saskanīgs darbs, izmanto tās pašas piecas krāsas (var būt gaišākā vai tumšākā tonī), ar kurām tika krāsota celtne. (d) d 5. Uz otrās A4 formāta papīra lapas uzzīmē vides objektus tā, lai tos būtu iespējams izgriezt un telpiski pielīmēt uz laukuma celtnes priekšpusē. Kā vides objekti var būt apstādījumi (koki, krūmi), galdi un atpūtas soliņi, skulptūras, strūklaka, bērnu rotaļu stūrītis, sporta inventārs. Var telpiski atveidot arī cilvēkus vai dzīvniekus. Šos objektus izkrāso, izgriež un stāvus pielīmē uz laukuma celtnes priekšpusē. Lai būtu saskanīgs darbs, izmanto tās pašas piecas krāsas (var būt gaišākā vai tumšākā tonī), ar kurām tika krāsota celtne un laukuma dalījums celtnes priekšpusē (e un f). Ja vēlas, var izveidot arī celtnei kādu telpisku detaļu. e
f
Piezīme. Šis uzdevums tika sagatavots 7.-tās klases skolēniem attālinātās mācīšanās laikā 2021. gada februārī. Mācību process tika sadalīts divās daļās. Pirmajā reizē skolēni skolotājai e-pastā iesūtīja uzzīmēto celtni. Skolotāja uzrakstīja komentārus un ieteica papildinājumus. Otrajā reizē skolēni sūtīja gatavu darbu. Kā paraugi izmatoti darbi, ko fotografējuši paši skolēni. |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |