Priekšmetu transformācija (grupu darbs)23.12.2017.Tēma: SKOLA → Vizuālā māksla → Vizuālā māksla. ASOCIĀCIJAS Uzdevums: Ievērojot nosacījumus, vienu priekšmetu pārveidot par citu.
Skolēnu darbi (vairāk piemēri pievienoti metodiskajos materiālos):
Vecums: 5.-12. klase Darba ilgums: 1 mācību stunda Nepieciešamie materiāli katrai grupai: liela - A1 vai A2 formāta papīra lapa, grafīta zīmulis, dzēšgumija, flomāsteri. Izdales materiāli katrai grupai: krāsainas papīra joslas ar uzdevuma nosacījumiem.
Metodiskie ieteikumi: 1. Pirms stundas uz trīs dažādu krāsu papīriem skolotāja izdrukā vai uzraksta nepieciešamos vārdus tā, lai katrs vārds būtu uz atsevišķas papīra joslas. Piemēri:
2. Skolēni tiek sadalīti nelielās grupās pa 2–3(-iem) katrā. Ja vēlas, katra grupa izdomā savu nosaukumu. Pirms uzdevuma izsniegšanas skolotāja paskaidro, ka viņi būs liela uzņēmuma dizaineri. 3. Katra grupa izlozē pirmo lapiņu ar īpašības vārdu. 4. Katra grupa izlozē otro lapiņu ar priekšmeta nosaukumu. 5. Tiek dotas 10-15 minūtes, lai uzzīmētu izlozēto priekšmetu, kam piemīt izlozētā īpašība. 6. Katra grupa dažos teikumos prezentē savu darbu. 7. Katra grupa izlozē trešo lapiņu ar priekšmeta nosaukumu. 8. Esošais zīmējums jāpapildina tā, lai veidotos jaunais - izlozētais priekšmets. Tiek dotas 10-15 minūtes. 9. Katra grupa dažos teikumos prezentē savu darbu.
Citi piemēri: Degošs radiators pārtapa par datora tumbiņu.
Atverama ķerra pārtapa par lampu.
Skanošas datora austiņas pārtapa par plauktu.
Spics gludeklis pārtapa par ķerru.
Degošs dīvāns pārtapa par atkritumu kasti.
Piezīme. Šo uzdevumu var iedot pēdējā mācību stundā pirms brīvlaika, kad semestra vērtējumi jau izlikti. |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |