Uzdevums: Ievērojot nosacījumus, vienu priekšmetu pārveidot par citu.

 

 Skolēnu darbi (vairāk piemēri pievienoti metodiskajos materiālos):

Spalvaina mugursoma pārtapa par datorpeli.

 Vecums: 5.-12. klase

 Darba ilgums: 1 mācību stunda

 Nepieciešamie materiāli katrai grupai: liela - A1 vai A2 formāta papīra lapa, grafīta zīmulis, dzēšgumija, flomāsteri. 

 Izdales materiāli katrai grupai: krāsainas papīra joslas ar uzdevuma nosacījumiem. 

 

 Metodiskie ieteikumi: 

1. Pirms stundas uz trīs dažādu krāsu papīriem skolotāja izdrukā vai uzraksta nepieciešamos vārdus tā, lai katrs vārds būtu uz atsevišķas papīra joslas.

Piemēri:

Pirmā papīra josla ar īpašības vārdu

   adatains(-a)

   spalvains(-a)

   šķautnains(-a)

   noapaļots(-a)

   lidojošs(-a)

   viļņveidīgs (-a)

   atverams(-a)

   skanošs(-a)

   spics(-a)

   degošs(-a)

   pumpains(-a)

   astains(-a)

 

Otrā papīra josla ar priekšmeta nosaukumu

   atkritumu kaste

   tējkanna

   matu žāvētājs

   mugursoma

   lampa

   radiators

   krēsls

   lāpsta

   datora austiņas

   lejkanna

   gludeklis

   kurpe

 

Trešā papīra josla ar priekšmeta nosaukumu

   putekļu sūcējs

   ķerra

   pulkstenis

   bērnu ritenis

   plaukts

   dīvāns

   radio aparāts

   ragavas

   datorpele

   datora tumbiņa

   ķivere

   zāles pļāvējs

2. Skolēni tiek sadalīti nelielās grupās pa 2–3(-iem) katrā. Ja vēlas, katra grupa izdomā savu nosaukumu. Pirms uzdevuma izsniegšanas skolotāja paskaidro, ka viņi būs liela uzņēmuma dizaineri.

3. Katra grupa izlozē pirmo lapiņu ar īpašības vārdu.

4. Katra grupa izlozē otro lapiņu ar priekšmeta nosaukumu.

5. Tiek dotas 10-15 minūtes, lai uzzīmētu izlozēto priekšmetu, kam piemīt izlozētā īpašība.

6. Katra grupa dažos teikumos prezentē savu darbu.

7. Katra grupa izlozē trešo lapiņu ar priekšmeta nosaukumu.

8. Esošais zīmējums jāpapildina tā, lai veidotos jaunais - izlozētais priekšmets. Tiek dotas 10-15 minūtes.

9. Katra grupa dažos teikumos prezentē savu darbu.

 

 Citi piemēri:

Degošs radiators pārtapa par datora tumbiņu.

 

Atverama ķerra pārtapa par lampu.

 

Skanošas datora austiņas pārtapa par plauktu.

 

Spics gludeklis pārtapa par ķerru.

 

Degošs dīvāns pārtapa par atkritumu kasti.

 

 

 Piezīme.

Šo uzdevumu var iedot pēdējā mācību stundā pirms brīvlaika, kad semestra vērtējumi jau izlikti.

Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko