Uzdevums: Iespaidojoties no internetā atrastā mākslas darba (var izmantot kādu fragmentu vai arī ideju), jebkādā tehnikā un jebkādā stilā paust attieksmi pret karu. Noformēt darbu kopā ar atrasto attēlu. Izdomāt savam darbam nosaukumu un uzrakstīt dažus teikumus, ko mākslinieks vēlējās pateikt un ko skolēns savā darbā attēlojis.

 

 Skolēnu darbi:

 

Cenzūras dēļ Krievijas lielākā iedzīvotāju daļa nav informēta par to, kas notiek pasaulē. Viņi dzīvo neziņā, it kā būtu aizmiguši. Manā zīmējumā guļošā princese tērpta krievu tautastērpā un simbolizē Krievijas iedzīvotājus. Lakstīgalas ir Eiropa un Ukraina, kas mēģina pamodināt Krieviju no propagandas un melu miega. Starpcitu lakstīgala ir Ukrainas nacionālais putns. Lācis atspoguļo cenzūru un propagandu. Zīmējumā redzami Krievijai raksturīgie simboli: margrietiņas, tradicionālais trauks gžeļ tehnikā, tautastērpa galvasrota kokošņiks, Vasilija Svētlaimīgā katedrāle. 

 

 

Mani uzrunāja krāsas, kas asociējas ar karu. Melnā krāsa saistās ar drūmo un šausminošo ikdienu, kam iet cauri cilvēki, kas cieš kara laikā, bet sarkanā krāsa ir sāpes, ciešanas un nevainīgie upuri.

Savā darbā attēloju redzējumu par Ukrainas-Krievijas karu, kas patiesībā ir muļķīga spēle. Karš šodien ir kā kāršu spēle, kurā pretinieki uzmanīgi vēro viens otra nākamo gājienu un mēģina izcīnīt uzvaru. Karā zaudētāji ir visi, jo zaudē savas mājas, kultūras mantojumu, dzīvības. Krievija cīnās par saviem uzskatiem, Ukraina - par savām vērtībām, brīvību un neatkarību. Darbā attēloju ukraiņu spēku un vērtības.

 

 

 

Iespaidojoties no gleznas, savā darbā iekļāvu divus zirgus un salauztos ratus. Zirgiem uz sāniem uzzīmēju miera simbolu. Lidmašīnas aizstāju ar putniem, kas ir kā brīvības vēstneši. Līdzās uzzīmēju spēļu zaldātiņu, jo, manuprāt, tas iederējās. Ja viņa tur nebūtu, tad varētu padomāt, ka notikusi parasta nelaime kaut kur lauka vidū. Fona centrā ir miera simbols. Fonu izkrāsoju Ukrainas karoga krāsās, jo Ukrainā notiekošais karš šobrīd pasaulē ir aktuāla tēma.

 

 

Manuprāt, internetā atrastā darba autors vēlējās pateikt, ka acs ir kā spogulis. Tā parāda visu, ko cilvēks redz un jūt dotajā brīdī. Tas pats ir arī ar Ukrainas karu. Ir tik daudz informācijas, bet acs redz patieso ainu.

Iespaidojoties no mākslinieka darba, es savā vēlējos parādīt aci, kas redz visu pašlaik notiekošo Ukrainā. Tāpēc acs ir centrālais objekts uz Ukrainas karoga krāsu fona. Tajā redzams karavīrs, bet aiz viņa – uguns, kas parāda notiekošo. Tas ir tas, ko cilvēki redz. Fonā ir noplūkta saulespuķe, kas ir Ukrainas nacionālais augs un patriotisma simbols.

 

 

 

Manuprāt, mākslinieks savā darbā attēlo, ka Krievija uzvedas kā nāve ar izkapti. Es savā darbā attēloju šo nāvi ar skeletu cilvēkiem. Krievijas pusē ir asinis, kas parāda nežēlīgumu, nogalinot Ukrainas iedzīvotājus. No Krievijas krūzes laukā nāk dūmi ar skeleta galvu. Savukārt Ukrainas pusē ir ziedi, kas parāda, ka viņi vēlas mieru. Ukrainas skeleta cilvēks Krievijas dēļ ir sadauzīts un ievainots.

 

 

 Vecums: 7.- 12. klase (kā paraugi izmantoti 7.-9. klases skolēnu darbi)

 Darba ilgums: 4 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: pēc izvēles



 Uzdevums: Uzzīmēt personificētu piespraudi, kaklarotu vai ģerboni, uz kura skolēns attēlo savus hobijus, intereses, iemīļotās lietas vai arī iniciāļus (vārda un uzvārda pirmos burtus).

 

 Skolēnu darbi:

 Vecums: 5.-7. klase (paraugus zīmējuši 7. klases skolēni)

 Darba ilgums: 2 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: A4 formāta papīra lapa, grafīta zīmulis, dzēšgumija, melna pildspalva vai flomāsterveida pildspalva, krāsu zīmuļi.


 Uzdevums: Izvēlēties vienu no skolotājas piedāvātajām tautas dziesmām un attēlot to vienotā kompozīcijā ar paša skolēna atrasto tautas dziesmu.


 Skolēnu darbi:

 

Dūci, dūci, bitenīte,
Šūniņās gulēdama:
Salti pūta ziemas vēji,
Tālu bēga vasariņa.

Es savai māmiņai
Kā sirsniņa azotē,
Kā sirsniņa azotē,
Kā puķīte dārziņā.

 

Dziedi, dziedi, meža māte,
Tu zināji skaistas dziesmas!
Tev pateica sīki putni,
Pa zariem lēkādami.

Uguntiņas dzirkstelīte
Saujiņā glabājama;
Kad palaidu vējiņā,
Dažu labu raudināja.

 

 
Saule brauca pār ezeru
Spīdēdama, vizēdama;
Dieva dēli pakaļ nāca
Pušķotām cepurēm.

Šūpo mani, māmulīte,

Kad es guļu šūpulī!

Kad iekāpšu laiviņā,

Šūpos mani Daugaviņa.

  Pie avota līgot gāju
Pašā zāļu vakarā;
Izlīgoju zelta kroni
Ar visām lapiņām.

Jūras meitas sagšas auda,

Uz vilnīša sēdēdamas;

Izaudušas izrakstīja

Zeltītiem dzīpariem.

 

 Vecums: 5.-12. klase (paraugus zīmējuši 7. un 8. klases skolēni)

 Darba ilgums: 2-3 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: A4 formāta papīra lapa, grafīta zīmulis, dzēšgumija, krāsu materiāli pēc izvēles.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Lai arī kādi ir vecāki, bet tā ir daļa no mums un mūsu dzīves.