Formatīvā vērtēšana Sekojot Skola 2030 ieteikumiem, vakar 7.-tajiem pirmo reizi izliku procentuālo vērtējumu. Tā kā praktiskais darbs paredzēts divām nodarbībām, procentos uzrādīju, ko un cik daudz no visa darba apjoma skolēns izdarījis pirmajā stundā. Šodien klašu audzinātājas vērsās pie manis ar jautājumu, vai vecāki sapratīs, kāpēc skolēniem tik zemi procenti. Tie svārstījās no knapi trīsdesmit līdz 70. Pateicu, ka, izpētot, cik daudz no katra kritērija skolēns izdarījis pirmajā stundā, viņš var plānot, ko savā darbā uzlabot otrajā stundā. Lai gūtu apstiprinājumu tam, ka esmu rīkojusies pareizi, internetā uzmeklēju, kas tad īsti ir formatīvā vērtēšana. Tā ir vērtēšana, kura notiek nepārtraukti. Ar formatīvās vērtēšanas palīdzību skolotājs precīzi virza mācīšanos, lai skolēns sasniegtu konkrētos stundai vai ilgākam laika posmam definētos mācību mērķus. Formatīvās vērtēšanas procesā skolēns gūst pieredzi, kā plānot un pārraudzīt mācīšanos, iegūt un izmantot atgriezenisko saiti, lai savu mācīšanos uzlabotu. Formatīvais vērtējums nav atzīme un tas neietekmē noslēdzošo tēmas vērtējumu. |
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |