Nekaunība un visatļautība

9. klases skolēns stundas laikā runāja pa telefonu (un šī nav pirmā reize). Teicu, lai iziet no klases un runā ārpusē. Var jau būt, ka saruna ir ļoti svarīga, bet pārējiem tā nav jāklausās. Viņš manu norādījumu neņēma vērā, tāpēc atņēmu telefonu un aiznesu skolas sociālajai darbiniecei. Kad atgriezos klasē, puisis savāca savas mantas un promejot piedraudēja, ka mamma rakstīs policijai iesniegumu, jo skolotāja nozagusi(!) viņam telefonu.

Pēc stundas mani izsauca sociālā darbiniece un palūdza izstāstīt situāciju no sava skatupunkta, jo puisis paskaidrojumā uzrakstījis, ka telefonā paskatījies, lai atceltu zvanu, bet skolotāja telefonu atņēmusi. (Piezīme: dīvaini gan tagad atceļ zvanu,– turot telefonu pie auss un sarunājoties).

Protams, par to, ka stundas sākumā šis pats puisis mētājies ar dažādiem priekšmetiem (starpcitu, man un vairākiem skolēniem ar tiem trāpīja pa galvu), to viņš vispār noklusēja.

Lūk, kāda visatļautība no skolēna puses, ja gadu no gada uz šādām situācijām tiek pievērtas acis. Vēl tikai jāpiemin, ka puisis daudzos mācību priekšmetos ir nesekmīgs.

Starpcitu, padomju laikos par skolas noteikumu neievērošanu, skolēnu varēja izmest no skolas. Mūsu laikos no skolas drīzāk var izmest skolotāju par to, ka atļāvies skolēnam kaut ko aizrādīt.

 

P.S. Skolas noteikumos rakstīts:

“Nodarbībās skolēni uzmanīgi seko līdzi, izpilda skolotāja dotos norādījumus un uzdevumus, netraucējot pārējiem skolēniem un skolotājiem. Skolēniem aizliegts nodarbību laikā ēst, košļāt košļājamo gumiju, runāt u.c. darboties pa mobilo telefonu, bez vajadzības pārvietoties.

Stundu laikā skolēniem izslēgt peidžerus, mobilos telefonus un ierīces, kas traucē mācību procesu.”


Garlaicīgā šopingošana

Izbaudīju, ko nozīmē gaidīt, kamēr kāds cits (šoreiz gan meita) vairāku stundu garumā veikalos izvēlējās un piemērīja apģērbus. Noguru no garlaicības.

Vienmēr ar līdzjūtību esmu noraudzījusies uz tiem vīriešiem, kuri brīvdienā, kad varētu nodoties kārtīgām vīru izklaidēm, kopā ar savām sievietēm šopingo pa apģērbu veikaliem. Paskatieties, ar kādām sejām viņi sēž uz soliņiem un gaida. Kā uz notiesāšanu.


Ledus iešana

Ogres upē cēlies ūdens līmenis. Sākot no mazā dambīša, vērojams ledus sastrēgums.


Neticamais labirints

2015. gada vasarā beidzot nolēmu veikt uzlabojumus 2007. gadā uzrakstītajam garstāstam “Neticamais labirints”. Spēks pietika apmēram 20 nodaļām. Atlikušajām pieķēros klāt 2015. gada nogalē un pabeidzu tikai vakar. Līdz ar teksta uzlabojumiem, tagad katra nodaļa ir arī ilustrēta.

Šodien veicu galīgo lasījumu un pārbaudi pirms stāsta ievietošanas mājas lapā. 


2. februāris, otrdiena

04.02.2016.

Bezmaksas papilddarbs

Ko darīju savā brīvdienā? No rīta līdz vēlam vakaram lasīju un laboju skolēnu iesūtītos projektu darbus. Brīžiem likās, ka es pie projekta darba sēdēju ilgāk, nekā to darījis pats skolēns. Nav jau grūti tekstus no interneta pārkopēt. Grūtāk šo pārkopēto drazu izķidāt un sastrukturizēt. Diemžēl pamatskolas klašu skolēniem pašu spēkiem vēl par grūtu izdomāt darba struktūru un saturu, tāpēc skolotājam ļoti daudz jāpalīdz. Pie tam par velti, jo projekta darba vadītājam par skolēnu sagatavošanu nemaksā. 


Labotāji

Pirms dažām dienām trīs puišiem, kuri stundas laikā izdomāja aiziet uz garderobi papļāpāt ar draugiem, ieliku n/1. Lai vecākiem nerastos lieki jautājumi, kāpēc ielikts vērtējums, ja nav būts stundā, e-klases dienasgrāmatā paskaidroju, ka 1 ielikts par to, ka stundā nestrādāja, bet n - par to, ka stundas laikā klaiņoja pa skolu.

Šodien visi trīs čabulīši konsultācijā laboja savus vērtējumus. Sen nebiju redzējusi viņus tik čakli zīmējam. Nosēdēja pat ilgāk, nekā tas bija nepieciešams. Lūk, ko nozīmē, ja skolotāja kādreiz profilaktiskos nolūkos padusmojas.


Pūces tips*

Pēc brokastīm uznāca miegs. Pagulēju. Pēc pusdienām atkal uznāca miegs. Atkal pagulēju. Toties naktī miegs vairs nenāca. Radās darba spars.

* Atkarībā no darbaspēju līmeņa, cilvēkus iedala rīta (cīrulis), dienas (balodis) un vakara (pūce) tipos. 

 

Ledus iziešana

Ogres upe pirms ietekas Daugavā.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.