Mana dienasgrāmata 2017

Sarma

Meža ēnainajā daļā pat dienvidū augus klāja balti sarmas ledus gabaliņi.


23. oktobris, pirmdiena

24.10.2017.

Rupjie krievu vārdi

Kāpēc krievu valodā rupjie lamu vārdi pārsvarā skar seksualitātes tēmu, nosaucot dažādos terminos dzimumorgānus un seksu? Vai seksualitāte ir tik slikta, ka tā jālieto kā palama?


Ledus

Teiču rezervāta purva rāvas virskārtu klāja ledus kārta, ko bija grūti sadauzīt pat ar akmeni.

 

Latgales tukšums

Skumji palika, braucot cauri Latgales tukšajām sādžām. Ārprātīga pamestības sajūta.


Aukstumi un apģērbs

Līdz pat šai dienai nebiju saņēmusi spēkus izvilkt no skapja vasaras guļai sapakoto mēteli. Staigāju apkārt, ģērbusies biezā jakā. Laikam mans iekšējais “es” nekādi nevēlējās pieņemt to, ka rudens sen jau rit pilnā sparā. Šodien raundā pret rudeni tomēr kritu nokautā, jo ārā sāka snigt pirmais sniegs.


Kad savā acī baļķi neredzi

Visvairāk kaitina vadība, kas no padotajiem pieprasa perfektumu, bet pašai līdz tam vēl tāls ceļš ejams.


Bezmaksas skolotāji

Nožēlojami, ka vēl joprojām izglītības iestādēs tiek izbraukts uz skolotāju vai audzinātāju rēķina, liekot viņiem darīt papildus darbus par pliku velti. Kurā darba vietā vēl ir tādi, piedodiet, muļķi, kas strādā bez samaksas? Pamācieties no jaunatnes. Bez pozitīvas atbildes uz jautājumu - “A kas man par to būs?” – tā neklapēs ne ar ausi.  Mēs – skolotāji – gadu gaitā esam pieradināti, ka tik tiešu jautājumu vadībai uzdot nav vērts, jo atbilde sen akmenī kalta – “Mums nav naudas.”


Studentu skaits

Presē vairākkārtīgi publicēts par skolotāju pārāk lielo daudzumu valstī, - vidējā skolotāju un skolēnu proporcija sastāda aptuveni 1:9. Augstskolā, kurā mācos es, lekcijas tiek lasītas pat diviem un trim studentiem. Man tas nav pieņemami, jo esmu pieradusi stundas vadīt 28-30 skolēniem. Vai augstskolā tā neskaitās resursu izšķērdība?

 

Metodikas trūkums

Uzskatu, ka mācību iestāde nav pietiekami augstā līmenī, ja studentiem tiek iedots uzdevums bez metodiskajiem materiāliem, atrunājoties - “Ko vajadzēs, sameklēsiet YouTube.com. Tur ir viss.” Vēl viens spārnots pasniedzēju teiciens – “Iesāciet tik pildīt uzdevumu un pamazām sapratīsiet, kā to darīt.” Tas studentā rada tikai apjukumu, jo paliek atklāts jautājums, - ar ko lai sāk? YouTube.com informācijas tiešām ir daudz, bet kura no tām piemērotākā?

Pirmo reizi atvēru vektorprogrammu - Adobe Illustrator. Nosēdēju pie tās vairākas stundas, bakstoties kā pa tumsu. Kaut ko jau sapratu, bet žēl sava iztērētā laika. Ja būtu metodiskie materiāli, apgūtu to pašu apjomu daudzreiz ātrāk.

Skolotājs (pasniedzējs) no pārējiem speciālistiem atšķiras ar to, ka viņš māk izstrādāt metodiku, kā doto mācību priekšmetu vai amatu iemācīt. Diemžēl ne visi izcilie amata pratēji der par skolotājiem (pasniedzējiem).


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.