Mana dienasgrāmata 2021

Pārvietošanās palīglīdzeklis

Vakar internetveikalā pasūtīju tēvam pārvietošanās palīglīdzekli - rollatoru. Šodien saņēmu sūtījumu, kas sastāvēja no atsevišķām detaļām. Līdzi nebija ielikts paskaidrojošais materiāls, kā šīs detaļas savienot kopā. Kaut kā jau sastellēju. Vakarpusē tēvs iemēģināja. Tagad viņš var sīkiem solīšiem tipināt pa istabu bez mammas palīdzības.

Pārvietošanās palīglīdzeklis - rollators.


13. februāris, sestdiena

13.02.2021.

Bieds

Dēls jau gandrīz mēnesi nav saticis nevienu draugu. Tie atsakās iziet pastaigāties, jo baidās no viņa saslimt ar kovidu. Vakar kaimiņiene kaut ko ieminējās par kovida slimniekiem mūsu kāpņu telpā. Izskatās, ka vēl ilgu laiku apkārtējie mūs uztvers kā tādus spitālīgos.


Vulkāna izvirdums

Piektdien pēcpusdienā no skolas vadības saņēmu vēstuli, ka mums par savu darbu jāatskaitās Izglītības pārvaldei. Vakar un šodien (sestdien un svētdien) vairāku stundu garumā gatavoju tabulas ar ieplānoto mācību programmu septembra sākumā un izņemto mācību programmu attālinātās mācīšanās laikā. Trīs dienas manī urdēja vulkāns, ko izspridzināju Izglītības pārvaldei veltītā vēstulē.

 

Saņemot šāda veida tekstu no Izglītības pārvaldes  - “izskatīt skolotāju ierakstus e-klasē, akcentu liekot uz sporta, mājturības un tehnoloģiju, vizuālās mākslas priekšmetu skolotāju tēmu un uzdoto mājas darbu atbilstību pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartam”, rodas pamatots aizvainojums un dusmas. Ar ko mēs atkal esam noziegušies, ka mums tiek pievērsta tik īpaša uzmanība?

Izglītības ministrija un arī mūsu skolas vadība vairākkārtīgi uzsvēra, ka attālinātās mācīšanās laikā:

1) no mācību programmām jāizvēlas būtiskākās tēmas;

2) jāatvieglo mācību uzdevumi un jāļauj tos pildīt ilgāku laiku.

Ņemot vērā šos nosacījumus, protams, ka gada sākumā plānotie uzdevumi tika nedaudz mainīti un pielāgoti attālinātās mācīšanās procesam, jo ne viss, ko var izpildīt klātienē, var tikt uzdots attālināti.

Tas, ka vizuālajā mākslā līdz šim nav notikusi neviena tiešsaites stunda, neliecina, ka mācību process būtu nekvalitatīvāks par tām stundām, kas norit tiešsaitē. Vizuālajā mākslā pastāvīgi notiek skolēna un skolotāja individuālā sarakste un pilnīgi visos gadījumos, kur nepieciešami uzlabojumi, tiek nosūtīti skolotājas ieteikumi. Arī par katru vērtējumu, kaut arī tam e-klasē ir norādīti kritēriji, katram skolēnam tiek uzskaitītas pieļautās kļūdas. Novēlu vēl kādam izturību veikt saraksti ar 380 skolēniem, ja vienai sarakstei (vērtējums + atbilde), jāpatērē vismaz 3-5 minūtes.

Darbam, lai cik tas būtu pareizi vai nepareizi, šobrīd nākas veltīt 6-as vai 7-as dienas nedēļā. Katram uzdevumam, teorijas apkopojumam vai testam, lai to sagatavotu, tiek patērētas pat vairākas dienas. Nevienu uzdevumu neesmu ņēmusi no uzdevumi.lv, jo uzskatu, ka tur informācija ir novecojusi, nekvalitatīva un strukturāli nepārskatāma, tāpēc visus materiālus gatavoju pati.

Domāju, ka par manu darbu var spriest arī pēc vērtējumu skaita semestrī. Piemēram, 1. semestrī notika 14 stundas un tika izlikti 5 summatīvi vērtējumi un 1 formatīvs vērtējums. Dažās 9.-tajās klasēs bija pat 6 summatīvi vērtējumi un 1 formatīvs vērtējums. Tas nozīmē, ka gandrīz katru otro stundu notika individuāls darbs ar skolēnu.

Arī tagad – 2. semestrī līdz 19.02. katrai klašu grupai būs 2 summatīvie vērtējumi un 1 formatīvais vērtējums, kaut būs notikušas tikai 7-as mācību stundas.

Šajā mācību gadā esmu sagatavojusi ārkārtīgi daudz vizuālās mākslas metodiskos materiālus, kurus var izmantot visi Latvijas skolotāji, kas lieto manu mājas lapu zirnis.lv. Janvārī mani sagatavotie vizuālās mākslas materiāli, kuru kopskaits 186, ir izmantoti 21 592 reizes. Manuprāt, tas jau ir pietiekami labs rādītājs, kas liecina par manu darba kvalitāti un materiālu atbilstību vizuālās mākslas stundu tēmām.


Vulkāna izvirduma sekas

Vēl šodien mani turpināja urdīt vakardienas vulkāna izvirduma pelni. Nespēju pat savākties, lai izietu ārā kārtējā pastaigā.


Pārbaudes darbs

Attālinātajos 3D kursos šodien bija pārbaudes darbs, lai pasniedzējs pārliecinātos, vai esam apguvuši SketchUp pamatus. Lepojos ar sevi, jo pēc rasējuma spēju uzkonstruēt kaut ko tādu.

Telpiskās figūras pagriezu tā, lai būtu labāk redzamas visas detaļas puses.


Slēpotāju trase

Pēc vairāku nedēļu pauzes atsāku slēpošanu. Nobrīnījos par sagatavoto trasi, jo pirmo reizi tādu redzēju.

Ogres Zilo kalnu trases posms, kas iet gar Ogres - Tīnūžu šoseju.


Spogulīt, spogulīt, saki man…

Pa logu iespīdēja saulīte un, ielūkojoties tādā gaišumā spogulī, sapratu, ka šīs ziemas pārdzīvojumi mani pamatīgi novecinājuši.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.