Izstādē skatītājs tiek iepazīstināts ar anonīmā angļu grafiti mākslinieka Benksija (Banksy) radošo darbību. Jāatzīmē gan, ka izstādīti nevis oriģinālie mākslinieka darbi, bet gan reprodukcijas (kopijas). Internetā izlasīju, ka pašam Benksijam ar šo izstādi nav nekādas saistības – tā nav ar viņu saskaņota. Rodas jautājums, kā jūtas mākslinieks, kad citi mēģina iedzīvoties uz viņa vārda un slavas rēķina?

Esmu bijusi daudzos modernās un laikmetīgās mākslas muzejos dažādās valstīs, tāpēc droši varu teikt, ka izstādes iekārtojums ir augstā līmenī – krāsains, piesaistošs un vizuāli interesants. Mani nesatrauca tas, ka darbi nav oriģināli. Tieši pretēji – bija aizraujoši uzzināt kaut ko vairāk par Benksija daiļradi un konkrēto darbu tapšanas iemesliem. Šo izstādi uztvēru kā mācību grāmatu ar paskaidrojošiem attēliem, jo arī grāmatā redzam reprodukcijas, nevis oriģinālus.

 

 

“Ziedu metējs”. Tā vietā, lai mestu Molotova kokteili, aktīvists uz nemierniekiem met ziedu pušķi. Mīlestības zīme uz vardarbības fona.


No Meņģeles skatu torņa.

 

Daugava pie Klidziņas.

 

Lielvārdes pilsdrupas.

 

Lielvārdes parks.

 


Velosipēds izmantots kā galda virsmas atbalsts (līdzās CSÍKI alus darītavai Rumānijā).


Kad egles galvenais stumbrs tika nolauzts, stumbra funkciju pārņēma sānzars (Rumānijas Karpatu kalnos).


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Ja mūsu domas materializējas, varbūt mirušie tās spēj lasīt. Tad arī mana dienasgrāmata kļūst par tiltu starp esamību un neesamību, starp dzīvajiem un mirušajiem.