Mana dienasgrāmata 2018

14. maijs, pirmdiena

17.05.2018.

Riteņbraukšana

Atklāju velo sezonu.


Brīvdiena

Kaifoju par savu brīvdienu, ko līdz vēlai pēcpusdienai, kamēr bērni skolojās, varēju izbaudīt klusumā.


Prāta mežģis

Droši vien dīvaini skan – satiku savu skolnieku, kurš pirms dažiem gadiem pabeidza augstskolu, kurā es pašlaik mācos.


Patīkamais atradums

Vīrs kārtoja somu braucienam uz laukiem un nolēma vienā somas kabatā ielikt 10 eiro neparedzētiem gadījumiem. Kāds bija viņa pārsteigums, kad šajā pašā kabatā atrada pirms pusotra gada ieliktos 50 eiro.


Pēdējā zvana pasākums

Jo foršāks skolotājs, jo lielāks ziedu klēpis.


Divi kaķi

Reti gadās, kad, braucot ar mašīnu, pāri ceļam pārskrien kaķis. Šodien to piedzīvoju divas reizes.

 

Palēnām

Savu tēvu, kuram 76 gadi, aizvedu uz Latgali ciemos pie viņa mātes, kurai 96 gadi. Nedrīkst smieties par vecāka gājuma cilvēkiem, bet interesanti bija pavērot, kā mans tēvs palīdz savai mātei. Abi kustējās kā palēninātā filmā.


Latviešu valoda

Piestrādāju kā privātskolotāja, gatavojot dēlu latviešu valodas eksāmenam.

 

Vecāku (negramatiskā) vēstule

E-klases pastā saņēmu vienas mammas vēstuli. Bērna vārdu aizstāju ar A., bet pārējo tekstu publicēju oriģinālu.

“Labdien! Atrodot vienīgo sarunas iespēju eklases epastā gribu no jums tieši uzzināt. Mani ļoti satrauca 7b klases skolēna A. nopelnītā atzīme 18.maijā mācību stundā.Atzīme  5 .Man kā mātei ar A. ir stingri atrunātas viņam mācoties vai noslinkojot nemācoties zinot viņa prāta spējas,atzīmes.Zinot eklasē viņa vidējo atzīmi starp visiem 77 skolēniem.kuri šogad mācās 7klasēs.ka viņš stabili saglabā 2vietu.Un priekš viņa tas ir liels mācīšanās stimuls.Tagad man radies jautājums vai mācoties klasē ar matemātikas un svešvalodas novirzienu pēc kādiem kritērijiem bija novērtēta atzīme 5..Protams pieļauju domu ka stundā viņš ir paslinkojis un izdarījis darbu pavirši ja vien pie uzdotā darba izpildes nav vajadzīgs mākslas skolas audzēkņu talants.

Ar cieņu..Esmu noteikti gatava tikties un pati redzēt novērtēto darbu..

Ja būs vajadzība noteikti piesaistīsim arī mācību daļas vadītāju.”

Pirmais, ko gribējās atbildēt: “Pirms vēstules nosūtīšanas, vēlams to pārlasīt, lai izlabotu gramatiskās un sintakses kļūdas.” Protams, ka to neuzrakstīju, bet uzaicināju māti uz skolu apskatīt dēla zīmējumu un, ja uzskata, ka tiešām nepieciešams, tad tikties arī ar mācību daļas vadītāju.

Ir nu gan pienākuši laiki. Agrāk vecāki ar mācību daļas vadītāju tikās, kad bērnam bija nesekmīgs vērtējums. Tagad viņi taisās skriet sūdzēties par katru vērtējumu, kas, viņuprāt, šķiet par zemu. Varētu padomāt, ka liela mūsdienu vecāku daļa ir “pagrīdes pedagogi” ar izcilām zināšanām jebkura mācību priekšmeta metodikā, kas, ja būtu iespējams, paši izliktu visus vērtējumus savam lolojumam.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.