|
|
|
|
|
Dēla pirmais koka meistarojums, kas tapis 5 gadu vecumā.
Onkuļa garāžā viņš atrada skaidu plates gabalu un koka klucīti, bet malkas grēdā – koka bluķīti. Visas trīs detaļas ar dažām naglām sastiprināja kopā. Pēc tam es soliņu nokrāsoju ar akrilkrāsām.
|
|
|
Kad meita sāka spēlēt ģitāru, bija nepieciešams apmēram 13 cm augsts soliņš, kur novietot kreiso kāju.
Dēls (toreiz viņam bija 10 gadi) kopā ar tēti to izgatavoja no koka, bet es nokrāsoju. Uz soliņa virsmas ar akrilkrāsām uzgleznoju ģitāru – bumbieri. Skrūvju galviņas noslēptu ar plastmasas “micītēm” dzeltenā krāsā.
|
|
16.02.2016. Tēma: ROKDARBI →
Rokdarbu veidi →
Koka lietas
|
Ciemojoties laukos, pēc dēla lūguma tika izgatavoti vairāki kaujas ieroči.
Izmantoti dēļu atgriezumi un malkas šķilas, zāģis un nazis. Abi augšējie zobeni nokrāsoti ar akrilkrāsām.
|
Šo 115 cm garo koka zobenu meita izgatavoja 17 gadu vecumā.
|
|
|
Katrs spēlētājs desmit reizes pēc kārtas mēģina ar karoti noķert olu. Uzvar tas, kurš olu noķēris vairāk reižu.
Koka olas vienā galā ar īlenu izdur caurumu un tajā ievieto ar PVA līmi noklātu auklas galu. Otru auklas galu piesien pie koka karotes kāta, kurā izurbts caurums. Ja vēlas, koka olu var aplīmēt ar plēstas avīzes gabaliņiem un pārklāt ar PVA līmi.
|
|
Griežot lejerkastes rokturi, visi trīs “āmuriņi” kustas uz augšu un uz leju.
Lejerkasti izgatavoja dēls 10 gadu vecumā.
|
|
1. No koka līstes izzāģē 4 daļas: 2 garākas (A) un 2 īsākas (B). Vienā A daļā izurbj 3 palielus caurumus. Abās B daļās izurbj mazus caurumiņus.
2. Visas četras daļas ar skrūvēm sastiprina kopā.
3. Sagatavo 3 vienāda garuma koka stienīšus. Katra stienīša apakšējā daļā izurbj mazu caurumiņu.
4. Sagatavo 3 koka ripiņas. Katras ripiņas centrā izurbj tik lielu caurumu, lai tajā varētu ievietot koka stienīti. Ja nepieciešams, stienīti pie ripiņas pielīmē ar PVA līmi.
5. Visus 3 stienīšus ievieto A daļas caurumos. Cauri stienīšu caurumiņiem un abiem B daļas caurumiņiem izver metāla stieplīti. Tās abos galos uzver koka bumbiņas un nostiprina, stieplīti salokot.
|
|
|