Klusā daba dažādos mākslas stilos

22.03.2021.


 Uzdevums: Izvēlēties jebkāda mākslinieka gleznu ar kluso dabu un mēģināt ar mājās pieejamām lietām to atdarināt (nevis zīmēt vai gleznot). Vēlams pielietot asprātīgus elementus.

 

 Atveidotās mākslinieku gleznas skolēnu interpretācijā:

 

Jekaterina Vestnikova

nav informācijas (2017)

 

Izmantoju vīnogas, ābolu un granātābolus. Lai būtu interesantāk, plūmes izveidoju no plastilīna.

 

Jorge Pazs

“Klusā daba” (2018)

 

Izmantoju mandarīnu, zilu pudeli, baltu krūzīti, koka virtuves dēli un nazi. Man nebija dvielis ar zilām strīpām, tāpēc uz baltā dvieļa uzliku zilu lentīti.

 

Liu Vei Hengs

“Saksofons un sarkana roze” (2017)

 

Izmantoju savu tenora saksofonu, nošu lapas, sarkanu plastmasas rozi un mākslīgo zīdu, kuram pa virsu uzliku līmaudumu, lai izskatītos baltāks. Izvēlējos šo gleznu atdarināt, jo man ļoti patīk mūzika.

 

Iļja Maškovs

“Klusā daba ar augu un augļiem” (1914-1915)

 

 

Gleznā izmantoti āboli, mandarīni, bumbieri, plūmes (persiki aizstāti ar mandarīniem). Neizdevās atrast dzelteno bumbieri, tāpēc izmantots zaļš bumbieris. Tika mēģināts to nokrāsot ar dzelteno guašas krāsu, bet nebija labi. Vēl izmantota līdakaste puķpodā un šķīvis. Galdauta vietā paņemts balts palags, kas nedaudz nosmērēts ar ogles zīmuli.

 

Marija Kiselevskaja

“Tējkanna” (2017)

 

Gleznā izmantota tējkanna, T-krekls un ola. Bija dīvaina sajūta, kad ola tika saplēsta uz mīļākā krekla.

 

 Vecums: 6.-9. klase

 Darba ilgums: 2 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: dators ar pieeju internetam, dažādas mājās atrodamas lietas.


 Uzdevums: Atrast mājās piecus priekšmetus, no tiem izveidot klusās dabas kompozīciju un uzzīmēt.

 

 Skolēnu darbi:

 

 Vecums: 7.-12. klase (kā paraugi izmantoti 7.-9. klases skolēnu darbi)

 Darba ilgums: 2 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: A4 formāta papīra lapa, grafīta zīmulis, dzēšgumija, melna flomāsterveida pildspalva (pēc izvēles).


 Uzdevums: Uzzīmēt četras vienādas klusās dabas kompozīcijas. Vienu iekrāsot pamatkrāsās, otru – blakuskrāsās, trešo – siltajās krāsās, ceturto – aukstajās krāsās.

 

 Uzstādījums un skolēna darbs:

 Vecums: 5.-7. klase (paraugus zīmējuši 7-tās klases skolēni)

 Darba ilgums: 2 mācību stundas

 Nepieciešamie materiāli: divas A4 formāta papīra lapas, grafīta zīmulis, dzēšgumija, lineāls, šķēres, melna flomāsterveida pildspalva, krāsu zīmuļi.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.