Mana dienasgrāmata 2020

Skolai

Vēl joprojām piestrādāju pie skolas mājas lapas uzlabojumiem. Nu tā izskatās vēl savādāka.


Nožēlojamā “pasta kastīte”

Zemesgrāmatas nodaļā bija jāiesniedz notāra apstiprināti dokumenti un izdrukas par bankā veiktajiem maksājumiem. Notāre jau iepriekš pabrīdināja, ka dokumenti Covid-19 dēļ netiks pieņemti klātienē. Tie esot jāieliek līdzās durvīm atvēlētā kastītē. Biju domājusi, ka tā būs pie sienas piestiprināta pasta kastīte, tāpēc liels bija mans pārsteigums, ka nozīmīgiem dokumentiem valsts iestādē bija atvēlēta parasta kartona iepakojuma kaste, ko jebkurš Zemesgrāmatas nodaļā ienākušais, varēja mierīgi pasist padusē un aiznest prom.

 

Pārsteigums, ko atklāja kolēģe

Pavisam nejauši uzzināju, ka “Skola 2030” mācību priekšmeta “Dizains un tehnoloģijas” programmā kā viena no sešām interneta vietnēm, ko skolēniem izmantot mācību procesā, norādīta zirnis.lv. Nebūtu jau slikti, ja iepriekš par to es būtu bijusi kaut informēta.


Lekcija

“Ceļo Ogre” svētku ietvaros aizgāju paklausīties Ainas Poišas lekciju “Mīlestībai vajag palīdzību”. Tā kā savstarpējās attiecībās būtiska ir komunikācija un tas, kā otrs pirmā izteikto domu interpretē, Aina izdalīja četrus runāšanas veidus.

Pašatklāsme. Kaut ko savā nodabā domājot, netīšām doma tiek pateikta skaļi, bet tā nevienam neuzliek par pienākumu iesaistīties. Piemēram, skaļi konstatē faktu: ”Karsti!” Tas nenozīmē, ka otram šajā momentā tas jāuztver kā mājiens, lai atnestu padzerties ūdeni.

Informācijas nodošana. Tiek pateikta “plika” informācija bez cita veida nodoma. Piemēram, “Lekcija sāksies pēc 15 minūtēm.”

Attieksmes nodošana. Piemēram, “Tu labi izskaties!” Šajā gadījumā ļoti būtiska intonācija, jo ar nepareizu intonāciju teikto var pārprast.

Vēlmes izteikšana. Lūdz kaut ko konkrētu izdarīt, piemēram, atnest ūdeni. Šajā gadījumā teiktais saprotams burtiski, bez pārprašanas.

Aina atgādināja, ka mīlestības kokteilī vēlams iejaukt vieglumu, rotaļīgumu, draudzīgumu, nesavtīgumu un nedaudz greizsirdības. Par pēdējo gan es iebilstu, jo pat neliela greizsirdība attiecībās rada lieku spriedzi.


22. augusts, sestdiena

23.08.2020.

Laivu parāde

Kaut arī neesmu tuvos draugos ar ūdeni, aizstāvot skolas godu, nācās piedalīties ikgadējā laivu parādē pa Ogres upi. Iespējams, ka organizatori nemaz nebija izpētījuši izvēlēto maršrutu, jo maršruta sākumposmā sekluma dēļ laivu vajadzēja stumt, pašiem brienot pa ūdeni. Savai komandai izteicu piedāvājumu izcelt gumijas laivu krastā un pa krastmalu laivu aiznest līdz vietai, kur upe kļūst dziļāka. Izrādās, ka mēs vienīgie bijām tik atjautīgi. Pārējie, kamēr mēs viņus apdzinām, kājas mežģīdami, brida pa akmeņaino upi vairākus simtus metru.

 

Lietainais kino

Vakarā, kad satumsa, Zilo kalnu pakājē tika rādīts brīvdabas kino. Pamatīgi lija, bet es, paslēpusies zem liela lietussarga, sēdēju uz makšķernieka soliņa, grauzu Fazer dāvātos sausiņus un skatījos bērnu filmu “Vecā dārza noslēpums” (vērtējums šeit). Pats labākais, ka filma tika rādīta pavisam netālu no tās vietas, kur filmēta.


Meistaru nedarbi

Pēc elektriķa un santehniķa, kas remontējuši meitas dzīvokli, jūtamas haltūriņas, lai gan paņemta salīdzinoši liela maksa. Lieku reizi pārliecinos, ka remontu, iespēju robežās, vēlams taisīt pašiem.


Bērnu kašķis

Izrādās, ka pieaugušie bērni spēj uzvesties gluži tāpat kā mazie bērni. Māsa ar pārmetumiem aizvainoja brāli tā, ka viņš raudāja. Daudzus gadus tik sakāpinātas emocijas no dēla nebiju redzējusi.


Trūkumcietēju bizness

Vīramātes lauku mājā iegriezās kaimiņu dzērājs, lai pārdotu mazgāšanas līdzekļus, kas bija iepakoti kā bezmaksas paciņa trūcīgajiem. Labs bizness, kā nopelnīt kārtējai pudelei.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.