Tas, ka grāmata izdota vairāk nekā 30 valstīs, un tās autors studējis filoloģiju, diemžēl nav rādītājs, ka darbs būs labs. Arī pirmajā atvērumā ievietotās atsauksmes, manuprāt, ir kā nepelnīta dāvana autoram. Nu nav romāns viens no gada labākajiem trilleriem. Pērkot grāmatu, mani uzrunāja ideja, ka miega eksperts doktors Benedikts Prinss, izmantojot savu hipotētiski izvirzīto metodi, mēģina atmodināt jaunu sievieti Annu, kas guļ jau četrus gadus. Doktoram dots uzdevums izdibināt, vai šī sieviete pirms iemigšanas ir nogalinājusi divus cilvēkus. Doktora metode paredz pārpludināt guļošās Annas “maņas ar skaņām, smaržām, balsīm, pieskārieniem, lai uzjundītu drošas atmiņas no (..) pagātnes”. Grāmatas sākumā pavīdēja kaut kādas līdzības ar romānu “Klusējošā paciente”. Laikam tāpēc, ka arī šeit galvenā varone rakstījusi dienasgrāmatu. Romāns izstiepti garš, tāpēc garlaikoja un lasījās lēni. Biju nolēmusi grāmatai piešķirt 3 zirņus, bet pēdējās 100 lappuses ar nemitīgiem teksta atkārtojumiem un nozieguma atrisinājumu “noēda” lielo zirni, atstājot vien 2 ½ zirņus.
Citāti par psihologiem, psihiatriem |
||||||
Grāmatu iedeva palasīt meita ar domu, lai es saprastu, ko viņa dara. Respektēju meitas profesijas izvēli, tomēr vienmēr ar šaubām esmu raudzījusies uz to, vai tiešām vienkārša papļāpāšana ārsta kabinetā spēj mainīt cilvēku. Grāmatas autoram uz to laiku, kad tapusi grāmata (2013), psihoanalītiķa profesijā bija nostrādāti divdesmit pieci gadi. Meita kā psihoterapeite-rezidente strādā vien otro gadu, taču, cik noprotu, jau šajā it kā īsajā pieredzes posmā ir bijuši interesanti gadījumi un jaunas atklāsmes. Kaut vai tas fakts, ka ārsts nereti kļūst par vienīgo uzticības personu, kurai tiek atklāti dzīves pavērsieni vai slēptākās domas, ko nezina pat vistuvākie cilvēki. Bieži vien izrādās, ka pat ģimenes lokā mēs nemākam viens ar otru sarunāties, un mēs nemākam viens otru uzklausīt. Grāmatā ievietoti stāsti no autora ikdienas prakses. Ievadā viņš raksta – “Mans darbs ir palīdzēt cilvēkiem mainīties, tāpēc šī grāmata vēsta par pārmaiņām. Un tā kā pārmaiņas un zaudējumi ir cieši saistīti – nevar būt pārmaiņas bez zaudējumiem…” |
||||||
Romāna galvenās varones ir divas 40+ vecuma sievietes, kas dzīvo atšķirīgās sociālās vidēs, bet kāds nejaušs atgadījums viņas saved kopā. Semai ir pieaugusi meita un vīrs, kas jau ilgstoši slīkst dziļā depresijā. Sema ir ārkārtīgi pārgurusi, jo vienīgā finansiāli apgādā ģimeni. Viņai nākas izturēt priekšnieka nepamatotos pārmetumus, drūmo mājas gaisotni, tuvās draudzenes slimību un arī rūpes par vecākiem. Nīša ir ļoti bagāta un pašpārliecināta amerikāniete, kas šobrīd kopā ar vīru apmetusies kādā no Anglijas viesnīcām penthouse numurā. Viņas dēls uzturas internātskolā Amerikā, jo tēvam dēls neinteresē, bet Nīša ir paradusi vienmēr sekot līdzi savam vīram darba darīšanās. Pati Nīša, protams, nestrādā. Atrodoties sporta zālē, nejauši tiek samainītas līdzīgās sporta somas. Tā Sema tiek pie Chanel žaketes un Labutēna augstpapēžu kurpēm, bet Nīša – pie apvalkātām melnām kurpēm ar zemu papēdi. Vai tiešām apģērbs spēj mainīt valkātāja sajūtas – dārgās drēbes ceļ pašvērtējumu, bet lētās drēbes liek justies kā tukšai vietai? Romāns par sieviešu draudzību un izpalīdzību, vīriešu mīlestību un nodevību, kā arī par kurpēm.
|
||||||
Pārdzīvojumi, kas saistīti ar attiecībām ģimenē, Meloriju emocionāli sagrāva. Šobrīd viņai 21 gads, un pēc ārstniecības kursa beigām jaunā sieviete jau pusotru gadu nelieto alkoholu un narkotikas. Viņa apzinās, ka “vissmagāk atveseļošanās laikā ir atklāt, ka vairs nevari uzticēties smadzenēm,” tāpēc arī turpmākais, kas ar viņu notiks, balansēs uz realitātes un nerealitātes robežas. Pārsteiguma kārtā Melorija tiek pieņemta kādā ģimenē par piecus gadus veca puisēna Teda auklīti, un viņai šis darbs patīk. Melorija kļūst par Teda vienīgo draudzeni, kurai tiek uzticēti un dāvāti zīmējumi. Taču drīz vien Melorija pamana, ka bērnišķīgais naivums zīmējumos tiek aizstāts ar nežēlīgu brutalitāti. Viņai rodas bažas, ka kaut kādu svarīgu informāciju caur bērnu cenšas nodot pārdabiski spēki. Trilleris tiem, kam patīk mistika un spiritisms. Nav īsti manā gaumē, taču, būdama vizuālās mākslas skolotāja, ar interesi aplūkoju zīmējumus. Tie šim daiļdarbam dod pievienoto vērtību. Grāmatas beigās šķebinošs atrisinājums, kas saistīts ar seksualitātes tēmu. Pabeidzot lasīt grāmatu, pirmais, ko vēlējos noskaidrot, vai autoram ir tradicionāla ģimene un bērni. |
||||||
Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.
© Sanita Nikitenko |
||
Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti. |
||
aksesuāri apģērbi atstarotāji audiopasakas ceļojumi dārzam DATOREKRĀNAM datorgrafika dizains un tehnoloģijas filcēšana filmas FOTOGRĀFIJAS GRĀMATAS IZLAIDUMAM izrādes un koncerti JĀŅIEM joki jubilejai koka lietas Lieldienām ludziņas MĀJOKLIM papīrdarbi pīšana un siešana ROTAĻAS un PARADUMI rotaļlietas sacensības skolai SPĒLES stāstiņi ŠŪŠANA AR ROKĀM šūšana ar šujmašīnu tamborēšana TEHNISKĀ GRAFIKA tekstilkrāsas VIZUĀLĀ MĀKSLA Ziemassvētkiem |
||
Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni. |
||
|
||