Mīlestības trīsstūris.

Greizsirdība.

Sieviešu iekšējais spēks un ciešanas par labu mīļotajam vīrietim.

Vīrieša vājums.

2. pasaules kara un komunistiskā režīma šausmas.

Apmāta mīlestība.

Nodevība.

Dubulta dzīve.

Slepkavība.

Ģimenes traģēdija.

Sāpīga, skaudra un netīra luga. Par vienkāršu lauku cilvēku sabojāto dzīvi, kuru vēl vairāk dramatizē politiskās peripetijas.

Sākoties otrajam cēlienam, vēl īsti nesapratu, kāpēc izrādei dots nosaukums “Muša” un vai tam ir kāda saistība ar mušu, kas izrādes sākumā tika nosista ar pletni un iemesta atkritumu spainī. Gaidītā atbilde tika saņemta tikai izrādes noslēgumā.

 

No 5 zirņiem piešķiru


Janne Tellere “Nekas”

05.10.2015.

Tēma: ŠIS UN TAS Vērtējumi un atsauksmes Grāmatas

No 5 zirņiem piešķiru

  
 

“Nekam nav jēgas… Tāpēc nav vērts neko darīt…” – ar šo atziņu kāds 14 gadus vecs zēns pamet skolu. Pārējie klases biedri nolemj viņam pierādīt, ka jēga pastāv. Pierādīšanas process ilgst vairākus mēnešus. Sākumā tas ir ne pārāk sāpīgs, taču pakāpeniski uzņem apgriezienus, pārkāpjot sabiedrībā pieņemtās morāles normas. Un grāmatas beigās katrs lasītājs var pārdomāt, kāda galu galā ir jēga - materiāla vai garīga.

Smaga grāmata, taču aizrauj, jo nevar prognozēt, kā atrisināsies situācija.

Grāmatas anotācijā rakstīts, ka dažās valstīs šo grāmatu bērniem aizliedza lasīt. Savam 13 gadus vecajam puikam, protams, ka to nedošu, bet 17-gadīgajai meitai – ieteikšu izlasīt.

“Ja nodzīvosit līdz astoņdesmit gadiem, jūs būsit nogulējuši trīsdesmit gadus, gājuši skolā un pildījuši mājasdarbus vairāk kā deviņus gadus un strādājuši nepilnus četrpadsmit gadus. Tā kā vairāk nekā seši gadi jums būs pagājuši kā mazuļiem un rotaļājoties un pēcāk būs jāpavada vismaz divpadsmit gadi uzkopjot, taisot ēst un pieskatot bērnus, dzīvošanai jums atliek ne vairāk kā deviņi gadi… Un tad jums patīkas tērēt tos deviņus gadus, izliekoties, ka jums ir panākumi bezjēdzīgā teātrī (piebilde: domāta dzīve), kad tā vietā var šos deviņus gadus izbaudīt jau tūlīt.” Un ko Jūs atbildētu uz šādu 14 gadus veca puiša teikto?


 

Padomju laikā ražotajam atpūtas krēslam apmēram 40 gadi. Vizuāli tas izskatās ļoti labi, jo pirms vairākiem gadiem pie mēbeļnieka apdarināts ar jaunu pārvalku. Vienīgā skāde – gadu gaitā izsēdējies ciets. Lai sēdēšanu krēslā padarītu patīkamāku, iegādājos tik lielu porolona gabalu, lai tas nosegtu gan sēdvietu, gan atzveltni. Pēc tam no mēbeļu auduma uzšuvu pārklāju.

Pārklājs sastāv no divām dažāda izmēra taisnstūrveida detaļām. Lielākajai detaļai jānosedz ne tikai krēsla sēdvieta un atzveltne, bet arī krēsla priekšpuses apakšējā daļa un atzveltnes aizmugure. Mazākajai detaļai jābūt porolona lielumā. Abas detaļas tiek sašūtas kopā tā, lai mazākās detaļas viena īsākā mala paliktu neaizšūta. Tā būs "kabata" porolona ievietošanai.


Kubisms

22.09.2015.

Tēma: SKOLA Vizuālā māksla Vizuālā māksla. MĀKSLAS VIRZIENI

 1. uzdevums: Iespaidojoties no Pablo Pikaso darbiem, uzzīmēt dekoratīvu portretu. Sīkāku uzdevuma aprakstu skatīt šeit.

 2. uzdevums: Uzzīmēt Pablo Pikaso klusās dabas kopiju. Laukumus ieklāt ar dažāda veida līnijām. Sīkāku uzdevuma aprakstu skatīt šeit.

 Skolēnu darbi:

1.

2.

 

 3. uzdevums: Izvēlēties nepieciešamos priekšmetus un attēlot klusās dabas kompozīciju kubismā. Sīkāku uzdevuma aprakstu skatīt šeit.

 Klusās dabas kompozīcija un skolēna darbs:

 

 4. uzdevums: Ietekmējoties no Roja Lihtenšteina darbiem, priekšmetus attēlot kubisma stilā. Sīkāku uzdevuma aprakstu skatīt šeit.

 Klusās dabas objekti un skolēna darbs:

 

 5. uzdevums:  Uzzīmēt Pablo Pikaso klusās dabas kopiju un izkrāsot.

 Melnbalta gleznas reprodukcija un skolēna darbs:

Pablo Pikaso

Klusā daba ar krūzi, sveci un emaljas pannu.


Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko



Tumši pelēkās krāsas datumos ievietoti raksti.




pārdomas 

 

Vecāku priekšstati par bērna nākotni bieži vien atšķiras no bērna priekšstatiem par savu nākotni.